Hejsan!

Då var det dags för mig att uppdatera er på hur läget i Málaga är!

Vi har nu varit här i över en vecka och den nya miljöomställningen har ännu inte riktigt blivit till en vana. Jag blir fortfarande lika förvånad över att solen nästan konstant skiner och att palmträd finns lite överallt.

På min praktikplats är personalen så otroligt härliga och vi kommer verkligen bra överens vilket är väldigt tacksamt. Trots att deras engelska inte är den bästa så gör man sig förstådd på många andra sätt. Tacka vet jag Google Translate!

Jag arbetar på en resebyrå i centrala Málaga. Systemet respektive arbetsuppgifterna är på spanska och är därför svåra för mig att förstå, men mina kollegor gör sitt allra bästa för att inkludera mig på alla sätt vilket jag också är otroligt tacksam för!

Man känner sig då mer som en del av verksamheten, istället för att känna sig i vägen.

I övrigt går dagarna här nere väldigt fort. Málaga är en otroligt vacker stad med trevliga invånare, en härlig atmosfär och ett jättebra festliv! Det pågår just nu en karneval i staden vilket är superkul att se och vi får minst sagt uppleva kulturella skillnader.

Om bara några dagar kommer även min familj och hälsar på vilket jag ser otroligt mycket fram emot. Det ska bli superkul att få låta de uppleva Málaga och se hur jag har det. Vi får även hoppas att dem lyckas få bort den hemlängtan som sakta börjar komma fram.

Allt gott!

//Emma