InspirationNyheter

Från Gymnasieakademin till studier inom internationell handel

Aboud har tidigare gått på Gymnasieakademin – nu pluggar han internationell handel och it på högskolan i Borås.

Aboud jobbar även som vikarie på Gymnasieakademin, men gör just nu praktik på ThorenGruppen – där han menar att han lär sig massor.

– Gymnasieakademin är verkligen en plats jag kommer att minnas med glädje och tacksamhet. Under min tid där fick jag en förstklassig utbildning och möjlighet att utveckla mig själv på många sätt, säger han.

Aboud tycker att skolan erbjöd en inspirerande atmosfär och han uppskattade sina lärare och deras engagemang för elevernas lärande.

– Deras stöd och kunskap var en nyckelfaktor i min utveckling, säger han.

Aboud tog studenten 2021 och kände sig väl förberedd inför framtida utmaningar.

– Jag rekommenderar Gymnasieakademin till alla som söker en högkvalitativ utbildning och en möjlighet att trivas och växa som individ. Det är verkligen en viktig del av min utbildningsresa, säger Aboud.