InspirationNyheter

Åkte till Cypern med klassen

S21A på Gymnasieakademin har varit på en resa till Cypern med Erasmus+. De besökte världsarv, landmärken i Pissouri och gjorde skattjakter och mycket mer.

– Det är bra för klassen att komma närmare varandra, säger läraren Adam Palmgren, som var med på resan.

Erasmus är ett europeiskt utbytesprogram och elever kan få stöd för att resa och vistas i ett annat europeiskt land för undervisning, utbildning eller jobbskuggning i mellan två dagar och två månader.

Klass S21A på Gymnasieakademin åkte till Cypern i augusti – en resa som blev lyckad.

Hur hade ni det på resan?

– Resan i det stora hela var väldigt lyckad. Vi hade fullbokade dagar med aktiviteter – det var ett stort fokus på kultur, säger Adam Palmgren.

Varför är det bra att göra den här resan tillsammans med klassen?

– Vi tyckte det fungerade bra i det stora hela. Det var bra för klassen att komma närmare varandra och vi som lärare får en ny relation till klassen. Det hade även fungerat att ta elever från olika klasser, något jag tror är bra för skolan också, säger Adam Palmgren.

Här kan du läsa klassens blogg om resan.