InspirationNyheter

Gick Gymnasieakademin – pluggar nu till tandläkare

Aref är en av våra tidigare elever på Gymnasieakademin. Han upplever att tiden på skolan gjorde honom väl förberedd för sin tid på Tandläkarprogrammet.

Under sin tid på Gymnasieakademin studerade Aref naturvetenskap och han upplevde att det var väldigt givande.

– Miljön var stimulerande och jag kände att jag hade möjlighet att växa och utvecklas inom mina ämnen tack vare engagerade lärare. Det viktigaste jag lärde mig var att ta studierna på allvar, vilket har hjälpt mig vara väl förberedd för min nuvarande resa på Tandläkarprogrammet.

Aref menar att hans tre år på Gymnasieakademin var lärorika och att de gav honom möjlighet att växa som person.

– Jag uppskattade lärarnas stöd och den goda maten som erbjöds där. Om du är redo att engagera dig i dina studier och ta dem på allvar, så är Gymnasieakademin definitivt ett bra alternativ att överväga. Jag rekommenderar det till andra som är villiga att satsa på sin utbildning och framtida karriär, säger Aref.

Lycka till på dina resterade år på Tandläkarutbildningen!