InspirationUtlandspraktik - blogg

Vill du göra din praktik utomlands?

För dig som väljer Handels & Administrationsprogrammet eller Hotell & Turism finns möjlighet att genomföra din APL utomlands under sju veckor. Genom vårt samarbete med Spanien får deltagarna kostnaderna för resa, uppehälle och försäkring täckta genom Erasmus+.

Här kommer en rapport från Emma, som var på en resebyrå.

På resebyrå i Malaga

På min praktikplats är personalen så otroligt härliga och vi kommer verkligen bra överens, vilket är väldigt tacksamt. Trots att deras engelska inte är den bästa så gör man sig förstådd på många andra sätt. Tacka vet jag Google Translate!

Jag arbetar på en resebyrå i centrala Malaga. Systemet och arbetsuppgifterna är på spanska och är därför svåra för mig att förstå, men mina kollegor gör sitt allra bästa för att inkludera mig på alla sätt, vilket jag också är otroligt tacksam för!

Man känner sig då mer som en del av verksamheten istället för att känna sig i vägen.

/Emma